Gratis verzending boven €30
Gratis verzending boven €30

Algemene voorwaarden

1. INFORMATIE OVER HET BEDRIJF 

 

www.protein.nl is eigendom van PROTEINSE AB (Org. Nr: 559089-5107) en het geregistreerde adres van het bedrijf is Norra Grängesbergsgatan 15, 21450 Malmö, Zweden. 

 

Wanneer producten koopt op de website bij protein.nl, koopt u producten van PROTEINSE AB (SE 559089-5107), die de eigenaar en exploitant van de website is. De volgende voorwaarden en bepalingen zijn van toepassing op alle bestellingen die door de klant (hierna "u" genoemd) bij ons worden geplaatst.

 

U kunt onze klantenservice contacteren via support@protein.nl.

 

2. PRIJZEN EN PRODUCTEN 

 

PROTEIN.NL verkoopt voedingssupplementen, en onze producten zijn niet bedoeld om ziekten te voorkomen, te behandelen of te genezen. Tenzij anders vermeld, zijn alle prijzen inclusief BTW (indien van toepassing), maar exclusief verzendkosten. Wij behouden ons het recht voor de prijzen aan te passen aan de marktomstandigheden.

 

Het is niet mogelijk verschillende kortingscodes te combineren in dezelfde bestelling. 

Kortingscodes kunnen niet gecombineerd worden met al afgeprijsde artikelen of onze pakketten.

U kunt uw kortingscode niet gebruiken nadat u uw bestelling heeft geplaatst. Wees dus voorzichtig bij het bestellen van uw producten.

 

De productafbeeldingen op de website kunnen verschillen van de werkelijke producten. Wij behouden ons het recht voor eventuele fouten in de informatie over de producten. Bovendien behouden wij ons het recht voor om de informatie over de producten en prijzen te wijzigen zonder enige voorafgaande kennisgeving. 

Wij behouden ons het recht voor om onze prijzen na verloop van tijd aan te passen, als gevolg van bepaalde kosten die te wijten zijn aan overmacht, zoals oorlog, staking of overheidsacties, en waarover wij dus geen controle hebben.

 

2.1 RETOURBELEID & HERROEPINGSRECHT

U kunt uw aankoop annuleren door contact met ons op te nemen en uw artikel te retourneren. Uw bestelnummer is belangrijk en verlies het zeker niet. U kunt uw product binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling retourneren.

 

Retouradres

PROTEINSE AB

Kopparbergsgatan 9

214 44 Malmö

Zweden

 

Retourneer het product met hetzelfde verzendbedrijf als het verzendbedrijf dat uw bestelling heeft geleverd. U kiest zelf of u het product gewoon of traceerbaar verstuurt, maar u bent verantwoordelijk dat de retourzending ons bereikt. U bent ook verantwoordelijk voor het retourneren van het product, dus vergeet niet om het product goed te verpakken zodat het niet beschadigd raakt tijdens het transport. Bewaar het ontvangstbewijs van het verzendbedrijf totdat u van ons een ontvangstbevestiging heeft gekregen.

 

Houd er rekening mee dat uw recht om te retourneren niet van toepassing in geval van een van de volgende situaties:

 

Producten met een verbroken verzegeling of een beschadigde verpakking

Producten waarvan de houdbaarheidsdatums bijna verlopen zijn of waarvan de datums al verlopen zijn

Producten met speciale voorwaarden

Niet afgehaalde verzendingen (Lees meer over niet afgehaalde verzendingen in onze Algemene Voorwaarden)

 

Neem gerust contact op met onze klantenservice als u niet zeker weet of uw product in aanmerking komt voor retournering.

 

Restitutie

 

Onze retourbehandeling duurt meestal tussen 2 tot 10 werkdagen. Neem contact met ons op als u na deze periode nog geen restitutie heeft ontvangen. Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en goedgekeurd, wordt het geld teruggestort volgens de betaalmethode die u bij de aankoop hebt gebruikt. Betalingen per kaart worden gecrediteerd en het bedrag wordt binnen 7 dagen op uw rekening gestort. Voor facturen zal uw factuur worden gecorrigeerd of gesloten.

 

Let op: als u een van onze pakketten koopt en een of meer producten retourneert, behouden wij ons het recht voor om de individuele producten die u houdt tegen de volledige prijs aan te rekenen en dus alleen het verschil tussen dat bedrag en de waarde van het geretourneerde product terug te betalen. Als u bij een aankoop een kortingscode gebruikt waarbij u 3 producten voor de prijs van 2 krijgt, en een van deze 3 artikelen wilt retourneren, dan behouden wij ons het recht voor om de producten die u houdt tegen de volledige prijs in rekening te brengen.

 

Betaal ook als u een product wilt retourneren

Als je hebt gekozen voor betaling via factuur, zorg er dan altijd voor dat u uw factuur op tijd betaalt, ook als u een product gaat retourneren. Dit is om te voorkomen dat u een betalingsherinnering ontvangt. Wanneer wij uw retourzending verwerken, ontvangt u uw geld terug van de gekozen betaalprovider.

 

Niet afgehaalde verzendingen

 

Uw zending blijft normaal gesproken maximaal 14 dagen bij het postkantoor, afhankelijk van het verzendbedrijf. Als u uw verzending niet binnen deze periode ophaalt of weigert het op te halen, wordt het naar ons teruggestuurd. Wij brengen u dan administratiekosten en verzendkosten voor retourzending in rekening. Dit bedrag bedraagt op dit moment maximaal EUR 29,9.

 

Omruilen

 

Op dit moment kunnen producten niet worden omgeruild. Als u een andere smaak van een product wenst, dient u de oorspronkelijke bestelling te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen op onze site.

 

3. BETALEN

 

Wij bieden u als klant verschillende betalingsmogelijkheden voor uw bestellingen, zoals betaling op factuur, onmiddellijke overschrijving, betaling in termijnen, betaling per kaart e.d. De mogelijke betaalmethode verschilt van land tot land. De betaalmethode die voor u beschikbaar is, zal worden getoond bij het afrekenen.

 

Controle van betaalmethode

Wij behouden ons het recht voor om uw verzoek tot betaling op factuur, betaling in termijnen of via onmiddellijke overschrijving te controleren en, indien nodig, te weigeren, te beperken of een alternatieve betalingswijze voor te stellen. Bij aankoop met een kaart behouden wij ons het recht voor de geldigheid van de voor de betaling gebruikte kaart te controleren, na te gaan of de rekening over voldoende fondsen beschikt voor de waarde van de bestelling en of de adresgegevens van de koper correct zijn. Als gevolg van deze controles kunnen wij een aankoop weigeren. 

 

Kosten

PROTEIN.NL kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele kosten voor te late betaling, aanmaningen of vertragingen die een tijdige betaling in de weg staan. Vragen hierover kunt u rechtstreeks onze klantenservice richten. 

 

Overige 

U dient een correct e-mailadres op te geven en PROTEIN.NL op de hoogte te brengen als u uw e-mailadres wijzigt. Houd er rekening mee dat PROTEIN.NL zich het recht voorbehoudt om verzoeken tot betaling naar uw e-mailadres te sturen.

 

4. BESCHIKBAARHEID EN LEVERING

 

PROTEIN.NL besteedt veel zorg aan het ontvangen en verwerken van bestellingen en streeft ernaar uw bestelling te verzenden volgens de door u gekozen verzendmethode. U dient de juiste en volledige adresgegevens op te geven bij uw bestelling, aangezien wij niet kunnen garanderen dat deze kunnen worden gewijzigd nadat de aankoop is voltooid. U bent als enige verantwoordelijk voor eventuele leveringsfouten als gevolg van een gebrek aan informatie of een onjuist leveringsadres in uw bestelling. U kunt onze verzendmethoden voor de betreffende markt vinden tijdens het afrekenen en onderaan de website.

 

PROTEIN.NL streeft ernaar bestellingen zo snel mogelijk te verzenden in de volgorde waarin wij deze ontvangen, met uitzondering van de landen waar wij "expresverzending" aanbieden. Bij een "expresverzending" krijgt uw bestelling voorrang en wordt deze vóór alle andere verzendingen verwerkt. De huidige levertijden voor zowel standaard leveringen als expresverzendingen worden weergegeven tijdens het afrekenen wanneer u de verzendmethode kiest. Hoewel wij ons best doen om de levering binnen de aangegeven periode te leveren, kan de levering in uitzonderlijke gevallen langer duren als gevolg van onverwachte problemen. Tijdens kortingsperiodes en tijdens piekperiodes kunnen wij de naleving van de normale leveringstermijn niet garanderen. 

 

Wij behouden ons het recht voor om bestellingen te corrigeren als wij niet kunnen leveren, of als u meerdere bestellingen heeft geplaatst, kunnen wij uw bestellingen samenvoegen en in één pakket leveren. Wij behouden ons het recht voor op definitieve verkoop en voor eventuele prijsfouten die zich kunnen voordoen. Mocht er niet voldoende voorraad zijn en kunnen wij hierdoor uw volledige bestelling niet leveren, dan leveren wij de goederen die voorradig zijn en crediteren wij uw bankkaart/factuur met het openstaande bedrag. Wij behouden ons het recht voor om de levering van alle producten te weigeren als gevolg van prijswijzigingen en onze voorraad. Alle vermelde levertijden dienen als niet definitief te worden beschouwd.

 

U kunt onze levertijden hier raadplegen.

 

Als u vragen heeft over de levering, neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Lees meer over ons werk voor het milieu.

 

5. RECHT VAN RECLAME

 

Wanneer u bij PROTEIN.NL aankopen maakt, heeft u 14 dagen herroepingsrecht vanaf de dag dat u uw bestelling heeft ontvangen. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op producten die geopend zijn of een korte houdbaarheidsdatum hebben. In geval van een klacht, kunt u ofwel het artikel laten herstellen, ruilen, het geld terugkrijgen of een korting op het bedrag. Dit hangt echter af van de specifieke situatie. Voorwaarde is wel dat de klacht gegrond is, en dat het probleem niet is ontstaan door verkeerd gebruik van het product. Als u een van onze pakketten koopt en een of meer producten retourneert, behouden wij ons het recht voor om de afzonderlijke producten die u bijhoudt tegen de volledige prijs in rekening te brengen en dus alleen het verschil tussen dat bedrag en de waarde van het geretourneerde product terug te betalen. Als u een product wilt retourneren, moet het worden gemarkeerd met "retour" en worden ingediend bij: PROTEIN.NL, Kopparbergsgatan 9, 21444 Malmö, ZWEDEN. U bent verantwoordelijk voor de retourkosten.

 

6. TOEGANG TOT DOSSIERS 

 

Als u een klacht wilt indienen over uw aankoop, dient u contact op te nemen met de klantenservice van PROTEIN.NL, support@protein.nl of +31117371981. Als wij er niet in slagen een oplossing te vinden, kunt u, als aan de voorwaarden is voldaan, een klacht indienen bij het https://www.consuwijzer.nl/# "U kunt ook gebruik maken van het nieuwe online klachtenportaal van de Europese Commissie, ODR. Dit platform is vooral van belang als u een consument bent die in een land woont dat lid is van de Europese Unie. U vindt toegang tot dit portaal via deze link hier: http://ec.europa.eu/consumers/odr/, waar u uw klacht kunt indienen.

 

7. NIET AFGEHAALDE PAKKETTEN 

 

Wij handelen de verzending voor u af en willen tegelijkertijd het milieu beschermen door geen onnodig karton, plastic of vrachtvervoer te gebruiken. Uw pakket blijft meestal 14 dagen op het afhaalpunt, maar dit kan per land verschillen. Als u uw pakket niet op tijd afhaalt, wordt u een vergoeding van maximaal EUR 29,9 in rekening gebracht voor het niet afgehaalde pakket. Dit geldt ook voor bestellingen waarbij u een verkeerd adres heeft opgegeven, dus wees voorzichtig met uw bestelling en bestel alleen de producten die u wilt hebben op het juiste adres. 

 

8. LOGSTATISTIEKEN 

 

PROTEIN.NL maakt gebruik van zogenaamde logstatistieken, dit is een statistieksysteem dat informatie verzamelt en dat statistische gegevens kan geven over hoeveel bezoekers we hebben gehad, waar ze vandaan komen, op welke pagina ze de website verlaten e.d. om de website en de functionaliteiten ervan voor onze klanten te optimaliseren.

 

9. UW PERSOONSGEGEVENS 

Om een onlineovereenkomst met PROTEIN.NL aan te gaan, moet u zich registreren met de volgende persoonsgegevens:

 

Naam

Adres

Telefoonnummer

Email adres

Leeftijd (geboortedatum)

 

PROTEIN.NL registreert uw persoonsgegevens om de producten aan u te kunnen leveren, en ook om uw eventuele aankopen sneller te laten verlopen. De gegevens worden gedurende vijf jaar opgeslagen. Na deze periode worden uw gegevens verwijderd.

 

Wanneer persoonsgegevens op de website worden verzameld, zorgen wij ervoor dat dit altijd gebeurt met uw uitdrukkelijke toestemming, zodat u op de hoogte bent van welke gegevens worden verzameld en waarom.

 

Gegevens over bestellingen die via PROTEIN.NL zijn gemaakt, worden nooit doorgegeven of doorverkocht aan derden.

 

Als geregistreerde gebruiker bij PROTEIN.NL heeft u altijd het recht om bezwaar te maken tegen de registratie. Ook heeft u het recht om in te zien welke informatie over u geregistreerd is. U heeft deze rechten volgens de Wet Persoonsgegevens, en vragen in verband hiermee kunt u richten aan de klantenservice via support@protein.nl

 

10. COOKIES

 

PROTEIN.COM maakt gebruik van cookies, met als doel de website en de functionaliteiten te optimaliseren. Cookies worden gebruikt voor:

 

om de gebruiksvriendelijkheid van de website te verhogen;

om te onthouden welke producten u in het winkelwagentje hebt wanneer u aankopen maakt op de website.

 

Een cookie is een term die wordt gebruikt om het gedrag van een gebruiker op een netwerk vast te leggen bij de gebruiker zelf (op de harde schijf van de gebruiker). Op die manier herkent de server (bijv. een website) wie de gebruiker is bij een volgend bezoek van de gebruiker. In een cookie wordt geen persoonlijke informatie opgeslagen, alleen informatie over het gedrag van de gebruiker op een website, bijvoorbeeld een gebruikersnaam die is ingevoerd bij het inloggen.

 

Een cookie wordt op de harde schijf van de gebruiker opgeslagen, samen met bestanden in de cache van de browser. Een cookie is dus een tekstbestand dat vanaf een webserver naar uw browser wordt gestuurd en op de harde schijf van uw computer wordt opgeslagen. U kunt uw browser zo instellen dat u wordt geïnformeerd wanneer u een cookie ontvangt, of u kunt ervoor kiezen cookies volledig uit te schakelen.